Monday 18 May 2009

pressure menjadi anak Dr. Ismail bin Hj Raduan

"Abah..kakak dapat second upper class je exam autumn hari tu"

Abah.."kene dapat first class la..kalo tak baik balik study di Malaysia je..Maths tu senang je..abah boleh buat,kakak pun boleh buat!!"

"Abah,kakak buat jualan di Leeds..jual kuih muih..laku..ramai orang beli"

Abah.."kalo setakat jual n laku x yah cite la..kalo untung baru bgtau Abah"

Abah.."mcm mna revison?boleh excell exam ni?

"mana kakak tau,results belum kuar..exam pun belum"

Abah.."ish..orang tengah revision pun mesti dah tau mcm mne results die kuar nanti!!"

HUhhhuuu..

saya hanya seorang pelajar biasa..bukan yang amat cemerlang dari dulu pun..

Tapi..Alhamdulillah..walaupun results sy cukup2 makan je dan x la secemerlang ayah sy..sy masih lagi berada di BUMI NOTTINGHAM yang indah permai ni..

Abah..nanti kakak akan buktikan dapat gelaran Dr juga n dapat buat business lagi CUN dr Abah=)

To bakal2 ayah dan ibu:jangan terlalu nak kan kecemerlangan dr anak anda..hargailah usaha keras anak anda..x smestinya die x dapat first class,die malas dan x berusaha,ye..=) Allah Knows The Best..


yang sedang menempuh saat2 sukar dalam hidup,
nurfatinabihah ISMAIL

5 comments:

  1. ye ye ... jangan pandang pada hasil akhir tanpa menghargai usaha...

    dr ismail hanya challenge anak dia supaya melompat lebih tinggi

    =)

    ReplyDelete
  2. to nurhanis:

    dah dpt ank dr?>>apa tu??x faham la sy..huhuh

    ReplyDelete
  3. maksud aku,mu dah jadi anak doktor.
    hahahaha
    kagum lah

    ReplyDelete
  4. haaahhaha...

    ayah aku,bukan aku..

    kagum pada DIA bukan ayah aku dan aku =)

    ReplyDelete