Tuesday 15 September 2009

freshers camp 09

sebuah hasil usaha sama 3 uni yg femes..Notts-Leeds-Sheffield bakal menemui anda semua pd 16-18 oct 2009..

khas buat adik2 1st year yg bakal melanjutkan pelajaran di UK terutama ke universiti2 tersebut(Notts,Leicester,Leeds,York dan Sheffield)..

kenapa Leicester dan York turut serta..?

Leicester dan York dimasukkan kerana ia berdekatan dgn Notts n Leeds..dan jika x silap,persatuan pelajar uni2 ni masih x active atau x de,jadi,kami pun ajak lah sekali..lepas ni,adik2 ke York n Leicester boleh la buat your own program,yeah!!!

penyertaan juga dibuka kepada adik2 yang tidak ke uni2 berkenaan namun berminat ke FC..jadi,usah risau semuanya dapat menyertai FC namun keutamaan akan diberi kepada adik2 yg ke uni2(Notts,Leicester,Leeds,York dan Sheffield) yang disebutkan..

jgn dilupa..non-muslims juga dialu2kan..salah seorang penulis modul kami merupakan seorang chinese yg sgt byk mmbantu..(perlu bgtau nama ke??=))

apakah ia FC??menurut Pengarah FC 09..

FC merupakan "Climax Sambutan Pelajar Baru" yg dibuat di peringkat University masing-masing. .sy yakin, 3 Uni besar yg menjadi peneraju FC ini sudah penuh dgn perancangan- perancangan program di Freshers Week di Uni masing-masing, dan harapan FC ini adalah utk menjadi satu pentas "Penutup Tirai" mereka sbg Freshers, dan menyediakan mereka ke arah kehidupan di UK dgn lebih confident dan bersemangat!

di University lain, mungkin mereka menganjurkan event-event "biasa" utk menutup musim sambutan para pelajar baru ini, tp Leeds, Notts, dan Sheffield, telah bersetuju dan bersepakat utk memilih FC sbg medan kemuncak sambutan pelajar baru ini..

Apa lebihnya FC?

seperti yang telah sy war2kan di WOW dan MOC, FC ni merupakan kesenambungan WOW dan MOC..mengapakah??..

jika dulu,di WOW dan MOC anda belajar mengenai Fiqh Travellers..kini di FC,anda juga akan belajar mengenai Fiqh Travellers namun lebih kepada praktikal nya..dalam kata lain,mempelajari Fiqh Trevellers dgn lebih mendalam dlm suasana yg lebih REAL

pengalaman sy..

apabila mdengar Ust hasrizal bercerita mngenai khuf..semuanya nampak beres..namun,bile dah buat sndiri,adei~~mcm2 persoalan muncul..oleh itu,FC adalah peluang yg bagus utk sy merungkai persoalan2 yg terlintas..

tapi!!!anda perlu bertanya dan mnggunakan peluang ni sebaik mngkin..kalo x tnya,mcm mna kami nak bantu..FC ni utk anda..gunakan sebaik mgkin!!jgn malu2...

seperti yang selalu sy war2kan FC merupakan medan utk adik2 mengenali rakan2 dr uni2 lain dan memanjangkan ukhwah..

adik2 juga berpeluang terlibat secara lgsg dgn Persatuan Pelajar Uni masing-masing..mase ni lah yg mngenali abg2 dan kakak2 dlm persatuan pelajar Uni..(Notts-NMS,Leeds-LUMSOC,Sheffield-SMSA)..sy yakin NMS,Lumsoc dan SMSA telah mengaturkan pelbagai program sepanjang sessi akademik 09/10..oleh itu,jika anda sudah mmpunyai hubungan yg baik dengan wakil Persatuan Pelajar,iAllah adik2 akan dpt manfaat yg besar utk sessi akademik yg akan datang...

tu je??..ade lagi..

peluang bersama rakan2 seperjuangan yg lain..runtuhkan ideologi2 KY bersama KY..KMB bersama KMB..uniKL bersama uniKL..peluang bg adik2 mewujudkan silaturrahim dengan rakan2 dr uni yg sama dan dr uni2 yang lain..jgn asik berkepit dgn rakan dr satu kolej persediaan je =)

dan yg paling PENTING ialah..FC sememangnya menwarkan ilmu yang berguna kepada adik2 sekalian..tidak ada yang lain kami harapkan melainkan adik2 dpt menjalani kehidupan yang baik di UK..permulaan yang baik tak menjamin pengakhiran yang baik namun jika kita langsung x berusaha utk mendapatkan permulaan yang baik..bagaimana kita kita nak menjamin pengakhiran yang baik,adik2??mingu2 pertama di UK merupakan minggu2 yang mncabar utk freshers..homesick,feel lonely,nak adopt dgn environtment lagi..trust me!!FC would be a worth investment for all..for adik2 dan juga kami yang menganjurkannya..iAllah

jika ada apa2 persoalan,commentlah..i'll try my best to answer ya!!

Allahua'lam

p/s:maaf lambat sgt update pasal ni..

p/s 2 : cerita umrah tergendala jap..try nak buat everyday,tapi x sempat..yg mngikuti cerita tu..tggu la kesudahannya..tapi kalo ak jumpa korang,ak lebih suka bercerita sbb tulisan je x cukup..tapi kene bg ak sehari semalam,baru boleh habis..hhahah!!

nak balik kmpung dah..utk raye..mula2 balik klantan then balik johor then balik Notts!!=)..kalo ad soklan,mgkin dah smpai UK baru boleh jawab..

selamat hari raya..maaf zahir batin k..

3 comments:

  1. Assalamualaikum... Untuk pengetahuan pemilik blog dan pembaca, pada tahun ini Leicester University Malaysian Society (LUMS) telah merancang pelbagai aktiviti yang istimewa untuk menyambut pelajar-pelajar baru e.g. Program I & I, BOOM!, sambutan raya dan pelbagai lagi. Tindakan penulis blog yang mengatakan Persatuan Pelajat Malaysia di Leicester KURANG AKTIF adalah tidak munasabah. Saya harap saudari dapat pelbetulkan 'FALSE STATEMENT' saudari diatas. Sekian, terima kasih.

    Ahmad Izwan Nordin
    Leicester

    ReplyDelete
  2. mintak kebenaran siarkan dlm fc official site..

    ReplyDelete
  3. Noted..maaf zahir batin kpd Izwan dan seluruh warga Leicester..mgkin pmberi mklumat x teringat atau sy yg x termaklum..jgn marah bai..!!niat warga FC nak tolong adik2 Leicester je..

    ReplyDelete